Dla dzieci i młodzieży

  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół podstawowych (klasy I-III)

Na ratunek„Na ratunek”

Gra nawiązuje do legendy Artura Oppmana (Or-Ot) pt. „Bazyliszek” i osadzona jest w realiach starodawnej Warszawy. Uczestnicy gry spieszą na ratunek dwójce dzieci uwięzionych  w podziemiach jednej ze staromiejskich kamienic. W tym celu tworzą zespoły strażników miejskich, którzy odnajdując kolejne punkty gry i rozwiązując zadania odszukują miejsce ukrywania się strasznego potwora.

Gra jest rozgrywana w obrębie Starego Miasta.

Czas trwania: do 2 godzin.


  1. Gra przeznaczona dla uczniów szkół podstawowych (klasy IV-VI)

Maly przewodnik warszawski„Mały przewodnik warszawski”

Uczestnicy otrzymują książeczkę w konwencji przewodnika po Warszawie. Zadaniem uczestników jest, postępując zgodnie ze wskazaniami, uzupełnić brakujące informacje i opisy w przewodniku.

Gra jest rozgrywana na terenie Starego Miasta i najbliższych okolic.

Czas trwania: do 2 godzin.


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Szpiedzy”

Gra polega na samodzielnym odtworzeniu przez uczestników układu infrastruktury miejskiej siedemnastowiecznej Warszawy. Uczestnicy gry muszą się dowiedzieć gdzie znajdowały się podstawowe instytucje miejskie i miejsca istotne dla funkcjonowania dawnych mieszkańców. W tym celu tworzą zespoły, które odnajdą miejsca, opiszą je i naniosą na plany.

Gra jest rozgrywana na terenie Starego Miasta i najbliższych okolic.

Czas trwania: około 2 godzin.


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Tajemniczy dokument królowej Marysieńki”

Pewnej grudniowej nocy 1716 roku, przed furtą klasztoru Kapucynów przy ulicy Miodowej, pozostawiono prostą, niewielkich rozmiarów trumnę. Ludzie, którzy ją tu przywieźli zadzwonili po furtiana, ale nie czekając na niego, szybko uciekli niezauważeni przez nikogo. Kiedy rankiem, na polecenie przebywającego w klasztorze biskupa Jana Tarły otworzono trumnę, ujrzano zwłoki starej, lecz niezwykle pięknej, jak na swój wiek kobiety. Były też insygnia królewskie, a w ustach zmarłej dostrzeżono medal z napisem „Maria Casimira Regina Poloniae”. U stóp zmarłej znaleziono małą szkatułkę. Był w niej list zaczynający się od słów: „Mój śliczny, serdecznie ukochany Jachniczku, jedyny panie serca mego i duszy pociecho….”. Była to Maria Kazimiera d’Arquien, żona króla Polski, Jana III Sobieskiego.
Oprócz listu, znaleziono dziwny dokument zawierający niezrozumiałe dla zakonników zapisy. Domyślano się, że stanowią one swego rodzaju szyfr, jednak nigdy go nie odczytano. Wskazówką do jego zrozumienia miały być miejsca w Warszawie związane z rodziną Sobieskich.
W niecałe pięćdziesiąt lat później dokument ten został w tajemniczych okolicznościach wykradziony z klasztoru. Jeszcze przez wiele lat, zastanawiano się nad jego znaczeniem. Może miał wskazać drogę do ukrytych skarbów Sobieskich? Może był tajemniczym przesłaniem ?
Obecnie, ukryte znaczenie dokumentu nadal fascynuje badaczy przeszłości.
Czy Wam uda się rozwiązać tę zagadkę ?

Gra jest rozgrywana na terenie Starego Miasta, Nowego Miasta, Placu Krasińskich, Krakowskiego Przedmieścia, ulicy Miodowej i Placu Teatralnego.

Uwaga! Znakomitym podkładem do uczestnictwa w grze jest uprzednie zwiedzenie siedziby króla Jana – Pałacu w Wilanowie. Służymy taką usługą.

Czas trwania: do 3 godzin.


  1. Gra miejska przygotowana jest w kilku wariantach, w efekcie jest przeznaczona dla wszystkich grup wiekowych

„Tropami powstańczej przesyłki”

Podczas Powstania Warszawskiego kilkunastoletnie dziewczęta i chłopcy z organizacji „Zawisza” wchodzącej w skład Szarych Szeregów wykonywali szereg działań pomocniczych. Jednym z nich było dostarczanie listów i przesyłek w różne punkty wyzwolonego przez powstańców miasta. Uczestnicy gry stają się doręczycielami powstańczych przesyłek. Dostają rozkazy oraz listy, które muszą dostarczyć w różne miejsca walk na Starówce.

Gra rozgrywana jest na terenie Starego Miasta, Nowego Miasta, Placu Krasińskich i okolic.

Czas trwania: od 1,5 godziny do 3 godzin (w zależności od grupy wiekowej).


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

„Zaginiony obraz mistrza Canaletta”

Gra miejska przeznaczona dla uczniów klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Celem gry jest zapoznanie uczniów z Warszawą drugiej połowy XVIII wieku, poznanie z twórczością Canaletta, jednego z najbardziej warszawskich malarzy epoki stanisławowskiej. Tematyką gry jest odnalezienie obiektu, który miał być na specjalne życzenie namalowany przez Canaletta. Aby znaleźć rozwiązanie uczestnicy gry muszą dokonać porównania istniejących budowli z ich osiemnastowiecznymi namalowanymi na płótnie wzorami. Podążając wzdłuż Traktu Królewskiego uczestnicy odszukują wskazówki pozostawione przez Mistrza na obrazach i rzeczywistych budowlach.

Gra jest rozgrywana na Krakowskim Przedmiościu i Placu Zamkowym.

Czas trwania: około 2 godzin.


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

Niemiec w Warszawie„Niemiec w Warszawie”

Proponujemy grupom alternatywną formę zwiedzania z pogranicza tradycyjnego zwiedzania oraz gry miejskiej.

Uczestnicy poznają ścisłe związki między Polską a Niemcami na przestrzeni wieków, twórców oraz kulturę niemiecką w Warszawie, tragedię czasów II wojny światowej oraz odrodzenie kontaktów pomiędzy państwami. Wszystko to w żywej tkancemiejskiej.

Całość podana w lekkiej, przystępnej formie wspartej na konwencji gry miejskiej (zadania i quizy), której celem jest odnalezienie konkretnego Niemca w Warszawie.

W zależności od stopnia zaawansowania językowego grupy proponujemy dwa warianty gry:

  1. Polska wersja językowa z zadaniami w języku niemieckim
  2. Pełna niemieckojęzyczna wersja językowa – obsługa przewodnicka w języku niemieckim z zadaniami w języku niemieckim

Czas trwania:  2-6 godzin (w zależności od preferencji)


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz ponadgimnazjalnych

„Anglik w Warszawie”

Proponujemy grupom alternatywną formę zwiedzania z pogranicza tradycyjnego zwiedzania oraz gry miejskiej.

Uczestnicy poznają ścisłe związki między Polską a Anglią na przestrzeni wieków, twórców oraz kulturę angielską w Warszawie, wspólną walkę podczas II wojny światowej oraz obecne kontakty pomiędzy państwami. Wszystko to w żywej tkance miejskiej.

Całość podana w lekkiej, przystępnej formie wspartej na konwencji gry miejskiej (zadania i quizy), której celem jest odnalezienie konkretnego Anglika w Warszawie.

W zależności od stopnia zaawansowania językowego grupy proponujemy dwa warianty gry:

  1. Polska wersja językowa z zadaniami w języku angielskim
  2. Pełna anglojęzyczna wersja językowa – obsługa przewodnicka w języku angielskim z zadaniami w języku angielskim

Czas trwania:  3-6 godzin (w zależności od preferencji)


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych

I Ty zostaniesz koneserem sztuk„I Ty zostaniesz koneserem sztuk”

Gra zapoznaje uczniów ze sztuką doby Oświecenia na przykładzie wspaniałej rezydencji królewskiej. Stanisław August Poniatowski, urządzając swoją siedzibę zadbał o jej światowy format inwestując ogromne środki, zatrudniając najlepszych europejskich artystów i dokonując zakupów dzieł sztuki.  Łazienki Królewskie to nie tylko architektura, ale rzeźba, malarstwo, teatr, poezja czy nawet muzyka. Artystyczny smak królewski przetrwał próbę czasu i zapisał się w kulturze tak mocno, że okres ten nazwano „epoką stanisławowską”
Uczestnicy gry przemierzają teren Łazienek Królewskich uzbrojeni w karty i opisy, z pomocą których wykonują zadania na wiedzę, skojarzenia i spostrzegawczość. Gruntownie i aktywnie poznają przy tym  tę „perłę Oświecenia”.
Czas trwania: około 2 godzin.


  1. Gra miejska przeznaczona dla uczniów szkół gimnazjalnych oraz licealnych

Na tropie Chopina„Na tropie Chopina”

Celem gry jest zapoznanie uczniów z życiem i twórczością Fryderyka Chopina (z pierwszą połową życia, którą spędził w Warszawie). Fabuła gry: za Chopinem rozesłano list gończy. Uczestnicy gry – policjanci mają za zadanie odnaleźć Chopina w miejscach, w których może się ukrywać, w miejscach które były mu bliskie. W finale następuję odnalezienie Chopina. Gratoczy się na terenie: Plac Piłsudskiego, Plac Teatralny oraz Krakowskie Przedmieście.

Czas trwania:  około 1,5 h.

Opcjonalnie: dodatkowo wizyta w Muzeum Chopina w tradycyjnym stylu zwiedzania. Uczestnicy uzupełniają wiedzę na temat pierwszego (warszawskiego) etapu życia Chopina oraz zyskują wiedzę na temat drugiego etapu jego życia (we Francji).


11. Gra przeznaczona dla uczniów starszych klas szkół podstawowych oraz szkół gimnazjalnych.

„Serce Warszawy”

Pięć wieków przed naszą erą Konfucjusz trafił w samo sedno i przedstawił prosty klucz do zdobywania wiedzy i umiejętności  „Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem”

Gra miejska połączona jest ze zwiedzaniem i zabawą jednocześnie. Za sprawą ciekawych zagadek poznacie Stare Miasto w nietypowy sposób.

Gra toczy się w obrębie Starówki.

Czas trwania: do 2 godzin.